30 listopada 2014

{Gościnny} zwany pieszczotliwie {Wagonikiem}



{ARCHIWUM}


Mimo natłoku zajęć, ten weekend spędziliśmy w Zielonej Chatce. Motywacja, aby zostawić wszystko, była tym większa, że czekało nas urządzanie Pokoju Gościnnego. Biała kartka do zarysowania okazała się bardzo wdzięcznym materiałem. Pobielone drewniane ściany są cudownym tłem dla każdej dekoracji. 
"Ławeczka" po prawej stronie była nieco wymuszonym tworem przez istniejący już betonowy murek, który nie dało się usunąć. Obudowanie go było świetnym pomysłem. W tak wąskim pomieszczeniu trzeba się ograniczać z meblami, dlatego murek idealnie się sprawdza jako półka, stolik i ławeczka do przycupnięcia;). Pokój powstał w dawnej komórce-drewutni. Jest długi i wąski, a my chcieliśmy koniecznie zrobić z niego pokój gościnny. Miejsca na 2 łoża brak, ale wpadło mi w oko rozkładane łóżko z Jyska, które zrobili chyba dla nas na wymiar;))) Rozkłada się właśnie na całą szerokość wagonika. Dlaczego wagonik? Ponieważ długi jest jak wagon i wąski jak przedział sypialny;))) Gero dał czadu z  tym gościnnym! Nie mogłam sobie wymarzyć piękniejszego. Siedzieliśmy w nim do późnej nocy i cieszyliśmy się jak dzieci. Było cieplutko i przytulnie. Piecyk gazowy na ścianie (niewidoczny) sprawdza się znakomicie. Wkrótce pokażę Wam, jak zaaranżowałam kącik przy drzwiach. Musi tam był miejsce na poranną toaletę i mała komódka mogąca zmieścić rzeczy Naszych Gości. A na nich czekamy najbardziej:)))

117 komentarzy:

  1. Coś wspaniałego! Chyba byłabym u Was stałym gościem :P

    OdpowiedzUsuń
  2. piękne i bardzo przytulne wnętrze :-) w porównaniu z tym co było, teraz jest CUDOWNIE !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacja! A skąd ta piękna poduszka z sową?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Poduszka była dostępna u mnie w galerii, ale niestety już jej brak...

      Usuń
  4. Nie spodziewałam się, że wyjdzie aż tak genialnie! Strasznie zazdroszczę Wam tej Zielonej Chatki! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Karolina, takim pociągiem tudzież tramwajem mogłaby jechać na koniec świata...:) Wyszło pięknie, nic dodać nic ująć. A pisałam już, ze chatki zazdraszczam Wam bardzo:)
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joasiu cieszę się, że Cie widzę u mnie:) Twoja pochwała jest dla mnie bardzo miła:)

      Usuń
  6. Cudnie! Bardzo skandynawsko w tym wagoniku:)
    Ciepło pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale ślicznie, zazdroszczę wam tej chatki, jest taka klimatyczna:)No gości nie powinno wam zabraknąćz takik cudem! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo chętnie gościmy naszych bliskich, także wagonik nie obrośnie pajęczynami;)

      Usuń
  8. Piekny pokoj! Uwielbiam takie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kochana coś wspaniałego mogłabym w nim zamieszkać od zaraz dużo pozytywnej energii z niego bije. Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie to wyszło;)
    Trzymam kciuki za gości;)
    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepięknie Karolino! danka

    OdpowiedzUsuń
  12. wyszło przecudnie. Uwielbiam białe i jasne wnętrza :-). A te wszystkie dodatki ach rozmarzyłam się :-).

    OdpowiedzUsuń
  13. Patrząc na wagonik, i widząc co za oknem ( łojej ) pomyślałam właśnie o temperaturze... Bo ja z tych mocno ciepłolubnych niestety. Nie dość, że się nie urodziłam księżniczką, to jeszcze w zimnym kraju ;-)
    Powiedz, jak sobie radzicie z ogrzewaniem, na czas gdy Was nie ma? Czeka mnie niedługo podobne wyzwanie i nijak nie mogę tego ogarnąć...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W izbie i w kuchni mamy piece kaflowe. Trochę trzeba poczekać, aż oddadzą ciepło, ale nie jest źle. W wagoniku mamy taki grzejnik gazowy na ścianie. Mniej więcej taki:
      http://www.artbud.pl/pl/p/Podokienny-ogrzewacz-gazowy-do-wnetrz-Mora-6111-25kW-1szt/33584
      Efekt ciepła jest tutaj błyskawiczny.

      Usuń
    2. A co z wodą/rurami? Czy w chatce nie ma podprowadzonej instalacji?

      Usuń
    3. Jest podprowadzony tylko gaz. Woda w studni;))))) i "podprowadzamy" ją wiadrami;D

      Usuń
  14. Piękny pokoik, w takim mogłabym mieszkać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, ze jest długi, bo nie sprawia uczucia klaustrofobii;)

      Usuń
  15. Bardzo nastrojowe i skandynawskie miejsce powstało ( tak mi się kojarzy ). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Przytulny ten Wasz wagonik!

    OdpowiedzUsuń
  17. Jaka szkoda że ja Waszym gościem nie jestem :) zamknęła bym się tam z dobrą książką :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. hmmm mogłabym być częstym gościem w takim pokoiku :) cudo
    pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  19. Ło matko i córko jedyna!!!!!! Toż to najpiękniejszy wagonik tego świata. Zrobiliście z niego prawdziwe cudo! Po prostu prześlicznie.
    To na kiedy można się zapisywać aby być jego gościem ?;-) bo podejrzewam kolejka dłuuuuga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę? Aż się zarumieniłam:) Renatko Ty jesteś u mnie zawsze mile widziana:) Może kiedyś się uda:)

      Usuń
  20. chciałabym zamieszkać w wagoniku;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jest pięknie! Moglabm tam zamieszkać! Deski bielone są świetne! Wszystko oh i ah!

    OdpowiedzUsuń
  22. Po prostu CUDO, takie przytulne :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Rewelacyjne deskowanie..a dodatki tworzą klimat skłaniający do udania się w podróż do krainy odpoczynku;) Fajny ten wagonik.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Deskowanie - paletowanie. Cały wagonik powstał z europalet;)

      Usuń
  24. Piękny. Bardzo mi brakuje w naszym domu pokoju gościnnego, choćby takiego wagonika właśnie. Zresztą nie pogardziłabym nim również jako małą pracownią. Cudna ta Wasza Chatka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas miała tam być umywalnia, ale stwierdziliśmy, że gościnny ważniejszy, a umyjemy się w misce i bali;))) Pracownią też bym nie pogardziła;)))

      Usuń
  25. Wspaniale się przentuje !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Czuje się w nim skandynawską atmosferę, jakby odbyć szybką pdróż na północ ;-)
    Pięknie !
    Pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga jeszcze tylko łaźni brakuje i będzie komplet;)

      Usuń
    2. Myślę, że w Twoim wykonaniu to tylko kwestia chwili i będzie ;-)
      Wierzę w Ciebie !!!

      Usuń
    3. Nieśmiały projekt kiełkuje;))))

      Usuń
  26. Gościnny cudny! Bardzo oryginalny i świetnie urządzony:) Piękne dodatki:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Wow super! Tak słodko, romantycznie, w takim pokoju chętnie bym się rozgościła :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. zwariowałam:) i tyle w temacie!

    OdpowiedzUsuń
  29. Wspaniały, lekki i rozbielony klimat :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Jeszcze przyjemniej jest, gdy wieczorem zaświeci się lampkę;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ile kosztuje miesięczny na ten pociąg (i ten wagon)? :-)
    Przepięknie. Prostota górą. Nic dodać, nic ująć :-)
    Pozdrawiam serdecznie
    Stała podglądaczka Julia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre pytanie! Nasi goście po pierwszej nocy stwierdzili, że wagonik lepszy niż Hilton;))) Także nie wiem ile wycenić bilet;))))
      Dzięki Julia!

      Usuń
  32. Karola, to ja jestem chętna na wycieczkę wagonikiem. Pienie ...już widzę kwitnące gałęzie na tle nowych ścian przytargane wiosną ze spaceru.
    Jest pięknie, ale to zapewne największa zasługa pomocników pracujących w pocie czoła. Przyznaj ? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamilko będą i kwitnące gałęzie na wiosnę, a jakże! Wiesz, że Grzesie to fajne chłopaki, prawda???

      Usuń
  33. Odpowiedzi
    1. Kolory w dodatkach pewnie będą się zmieniać, choć biel pozostanie:)

      Usuń
  34. wiesz ten wagonik gościnny ma jedną wadę... nie pozbędziecie sie gości ;p pieknie wyszedł :D zchcecia bym sie tam pogosciła. Bardzo podoba mi sie bielenie drewna :D czym robiłas ze sie zapytam ? farba, wosk, olej ? bejca ? :D bo wyszło cudnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha Iza my bardzo chętnie widzimy u siebie gości:)))) Ściany malowaliśmy farbą akrylową. Chcieliśmy z początku tylko pobielić dyskretnie, ale jednak całkowite krycie okazało się lepszym rozwiązaniem. Na podłodze jest wosk + lakier akrylowy.
      Buziaki:*

      Usuń
  35. Cudowny, genialny, fantastyczny!!!! Uwielbiam połączenie drewna, bieli i pasteli!!!! Mogłabym w takim zamieszkac:)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  36. Wygląda wspaniale!! Przytulnie, ciepło, z klimatem:) Oj coś czuję, że będziecie mieli gości non stop Karolino:):)

    … i wcale się nie dziwię!:):) Ściskam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Kochana! My lubimy naszych gości i cieszy nas ogromnie urządzanie dla nich gniazdek;)))

      Usuń
  37. Cudowny klimat, sama chętnie bym zagościła w tym "wagoniku" :)

    OdpowiedzUsuń
  38. WOW! - tylko tyle mogę powiedzieć!

    jestem pod wrażeniem Waszej pracowitości i determinacji w przeobrażaniu chatki w tak magiczne i klimatyczne miejsce.

    gratuluję!!!

    OdpowiedzUsuń
  39. Chciałbym być Waszym gościem! Ślicznie

    OdpowiedzUsuń
  40. Proszę napisz Karolino, skąd masz te dodatki- narzuty, poduszki. Kilka widzę własnego wytworu, ale pozostałe? Przepięknie tam, aż chciałoby się przyjechać na weekend w tak uroczy kącik;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ivonko kapa szmateksowa, koc - zalando, poduszki z rogaczami to prezent od Reni http://arttextillhouse.blogspot.com/, poduszka z sową z mojego sklepu- już jej nie ma;), poduszka rose - H&M Home, gwieździste - moje, biała duża - szmateks;) Pewnie niewiele pomogłam;)))

      Usuń
  41. cudowności... Pozdrawiam z Kalisza

    OdpowiedzUsuń
  42. Cudowny jestem zachwycona i nie mogę się napatrzeć:) buziaki aga

    OdpowiedzUsuń
  43. OMG CUDOWNY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  44. cudowności :) niesamowita metamorfoza :) wysiłek zawsze się opłaca :) zapraszam na mego bloga
    misschic82.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  45. To jeszcze ja - CUDOWNY wagon. Robicie zapisy na noclegi:)???? Uściski najserdeczniejsze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robimy, robimy;) )) Asiu ja uwielbiam Twoje leśne biuro!
      Buziaki ogromne!

      Usuń